Antalya'da sıcak havalar kendini iyice hissettirirken, serinlemek isteyen vatandaşlar buzlu içeceklere yöneliyor. Ancak Gıda Mühendisleri Odası Antalya Şube Başkanı Ali Manavoğlu, bu konuda önemli uyarılarda bulunuyor. Hijyenik olmayan koşullarda hazırlanan buzlu içecekler ve açıkta satılan dondurmalar, ciddi sağlık sorunlarına yol açabiliyor.

Yaz mevsiminin etkisiyle bunalan Antalyalılar, buzlu ve soğuk içecek arayışında. Ancak uzmanlar, özellikle açıkta satılan ve hijyen koşulları belirsiz olan ürünlerin sağlık açısından taşıdığı risklere dikkat çekiyor. Manavoğlu, buzlu içeceklerin güvenilir işletmelerden alınmasının önemini vurguladı.

“Hijyen kurallarına dikkat edilmeli” diyen Manavoğlu, “Her türlü içecekte hijyene dikkat eden işletmeler tercih edilmeli. İmalattan satışa kadar her aşaması denetlenen işletmelerden alışveriş yapmak sağlık açısından vazgeçilmez bir unsurdur” şeklinde konuştu.

Sokaklarda satılan ürünlerin çoğu zaman hijyenik koşullara uygun olmadığını belirten uzmanlar, bu ürünlerin hazırlanmasında yeterli bilgi ve deneyime sahip olmayan kişilerin görev almasının halk sağlığı açısından risk oluşturduğunu ifade etti. Manavoğlu, dondurmaların mutlaka pastörize sütten üretilmesi ve hijyenik koşullarda hazırlanması gerektiğini de vurguladı.

Ayrıca, aşırı sıcak havalarda çok soğuk ve bol buzlu içeceklerin de sağlık açısından risk oluşturabileceğine dikkat çeken Manavoğlu, bu içeceklerin serin şekilde tüketilmesini önerdi. Sağlığınızı tehdit edecek risklerden uzak durmak için dikkatli olunmasını tavsiye etti.