Antalya, 2025 Uluslararası Göç İstatistikleri'ne göre, İstanbul'un ardından Türkiye'nin en fazla göç alan ikinci ili oldu. Yurt dışından 35 bin 765 kişi kente yerleşirken, 26 bin 400 kişi ise Antalya'dan ayrıldı. Bu durum, Antalya'nın net göçünü 9 bin 365 kişi olarak kayda geçirdi.

Türkiye İstatistik Kurumu'nun (TÜİK) açıkladığı bu veriler, Antalya'nın uluslararası göç açısından ne denli önemli bir merkez olduğunu bir kez daha gözler önüne serdi. Geçtiğimiz yıl, yurt dışında yaşayanların Antalya’yı tercih etmesi, kentin cazibesinin arttığını gösteriyor. Yıl boyunca gelenlerin sayısı 35 bin 765 olurken, gidenlerin sayısı ise 26 bin 400 olarak belirlendi.

Türkiye genelinde, 2025 yılında 393 bin 829 kişi yurt dışından Türkiye'ye göç etti. Bu göçmenlerin yüzde 9,1'i Antalya'yı tercih etti. İstanbul'dan sonra bu alanda Antalya'nın önemi bir kez daha vurgulanmış oldu. Diğer illerle kıyaslandığında, Antalya, Ankara ve İzmir gibi büyük şehirleri geride bıraktı.

Bunun yanı sıra, göçmenlerin büyük bir kısmının gençlerden oluştuğu dikkat çekiyor. 20-24 yaş aralığındaki gençler, gelen göçmenlerin yüzde 16,3'ünü oluştururken, 25-29 yaş grubunda ise bu oran yüzde 13,7 olarak kaydedildi. Türkmenistan'dan gelen göçmenler ise en yüksek sayıya sahip oldu. Bu durum, Antalya'nın genç ve dinamik bir nüfusa sahip olma yolunda ilerlediğini gösteriyor.