Aydın İl Tarım ve Orman Müdürlüğü ekipleri, bu yılki incir sezonu öncesinde ilek pazarlarında titiz denetimler gerçekleştiriyor. Nazilli İlek Pazarı'nda yapılan çalışmalarda, üreticilerle bir araya gelen ekipler, doğru ileklemenin incir kalitesi açısından büyük önem taşıdığını vurguladı.

Dünya markası olan ve Avrupa Birliği coğrafi işaret tesciline sahip Aydın incirinde sezon hazırlıkları sürerken, denetimler de aralıksız devam ediyor. İl Müdürü Ayhan Temiz'in son durağı olan Nazilli İlek Pazarı'nda, Bitkisel Üretim ve Bitki Sağlığı Şube Müdürü Armağan Tanrıkulu ve Nazilli İlçe Tarım ve Orman Müdürü Sunay Güler ile birlikte teknik ekip yer aldı.

İlek meyvelerinin durumu ve pazardaki hareketliliği yerinde inceleyen heyet, üreticilerin taleplerini ve önerilerini dinleyerek, doğru zamanda ve uygun miktarda ilekleme yapılması gerektiği konusunda bilgilendirmelerde bulundu. Ayrıca, zararlı organizmalardan ari, sağlıklı ilek kullanımı hakkında da bilgiler aktarıldı.

Aydın İl Tarım ve Orman Müdürü Ayhan Temiz, Aydın incirinin kalite ve marka değerinin korunması amacıyla denetimlerin Tarım ve Orman Bakanlığı talimatları ile valilik tebliği doğrultusunda sezon boyunca titizlikle sürdürüleceğini belirtti. Temiz, bu çalışmaların hem ürün kalitesini korumak hem de üreticilerin bilinçlendirilmesi için önemli olduğunu ifade etti.