Şanlıurfa Büyükşehir Belediye Başkanı Mehmet Kasım Gülpınar, kente 'Şanlı' ünvanının verilişinin 42. yıl dönümü dolayısıyla bir mesaj yayımladı. Urfa halkının Milli Mücadele’deki kahramanlıklarının tarih boyunca gururla anılacağını vurgulayan Gülpınar, 'Şanlı ünvanı yalnızca bir sıfat değil, gelecek nesillere taşınması gereken büyük bir onurdur' dedi.

Başkan Gülpınar, mesajında, 'Bugün, kadim şehrimiz Urfa'nın adının önüne 'Şanlı' ünvanının eklenişinin 42. yıl dönümünü büyük bir gurur ve heyecanla kutluyoruz' ifadelerine yer verdi. Urfa'nın tarihte medeniyetlere ev sahipliği yaptığını ve vatan sevgisinin en güzel örneklerinden birini sergilediğini belirtti.

'11 Nisan 1920’de işgal kuvvetlerini kendi imkânlarıyla topraklarından çıkaran Urfa halkı; cesareti, inancı ve fedakârlığıyla tarihe altın harflerle yazılmış bir destan bırakmıştır' diyen Gülpınar, bu kahramanlığın Türkiye Büyük Millet Meclisi tarafından 22 Haziran 1984 tarihinde 'Şanlı' ünvanıyla taçlandırıldığını hatırlattı.

Gülpınar, 'Şanlı' ünvanının yalnızca bir sıfat değil, aynı zamanda ecdadın emaneti olduğunu ve bu mirası koruyup gelecek nesillere aktarmanın sorumluluğunu taşıdıklarını vurguladı. Şanlıurfa'nın tarihi, kültürü, tarımı, turizmi ve genç nüfusu ile Türkiye'nin yükselen şehirlerinden biri olma yolunda ilerlediğini ifade etti.

Bu anlamlı gün vesilesiyle Milli Mücadele kahramanları ve vatan uğruna canlarını feda eden tüm şehitleri rahmet ve minnetle anan Gülpınar, 'Şanlıurfa'mızın 'Şanlı' ünvanını alışının 42. yıl dönümü kutlu olsun' dedi.