Çanakkale'nin Biga ilçesinde, Cengiz Holding ve Alarko Holding ortaklığındaki Cenal Elektrik, ithal kömürle çalışan termik santralinde kapasite artışı için ÇED sürecini başlattı. Projenin detaylarının paylaşılacağı halkın katılımı toplantısı 30 Haziran'da gerçekleşecek. Ancak yerel halk, santralin hava kirliliğini artıracağı ve Karabiga kıyılarındaki ekosistemi tehdit edeceği gerekçesiyle projeye karşı çıkıyor.

Mahkeme tarafından iptal edilen santral, her seferinde yeni çevresel etki değerlendirmesi (ÇED) onayı alarak faaliyetlerine devam etti. Şimdi ise kapasite artırımıyla birlikte doğa dostu bir yaklaşım sergilemek yerine büyümeye gitmesi, yerel halkın tepkisini artırıyor. Biga'nın Karabiga beldesinde, hava kirliliğinin rüzgarın etkisiyle Çanakkale'ye kadar ulaşacağı endişesi dile getiriliyor.

Yurttaşlar, “Turizm kenti Çanakkale termik santral mezarlığına dönmesin. Akdeniz foklarının yaşadığı Karabiga sahillerindeki termik santralı projesi iptal edilmeli” diyerek seslerini yükseltiyor. Şirketin bakanlığa sunduğu ÇED dosyasında belirtilen bilgilere göre, planlanan proje alanı orman, tarım ve su yüzeyleri içerisinde yer alıyor.

Mevcut santral, yıllık ortalama 9 milyar 900 milyon kWh enerji üretiyor. Ek santralla birlikte bu miktara 7 milyar 800 milyon kWh daha eklenecek. Ayrıca, inşaat sürecinin gerçekleştirilmesi için bölgeye beton santralı kurulması planlanıyor. Yerel halk, bu projelerin çevresel etkilerinin detaylı bir şekilde değerlendirilmesini bekliyor.