Biga'da düzenlenen Arpa Hasadı Programı, mera ıslah projelerinin somut sonuçlarını gözler önüne serdi. Çanakkale İl Tarım ve Orman Müdürlüğü tarafından hayvancılığı desteklemek ve yem bitkisi üretimini artırmak amacıyla başlatılan proje, Selvi köyünde gerçekleştirilen hasat töreniyle taçlandı.
Köy halkının ve üreticilerin yoğun ilgi gösterdiği etkinliğe Çanakkale Valisi Ömer Toraman, Biga Kaymakamı Ercan Kayabaşı ve İl Tarım ve Orman Müdürü Ergün Demirhan gibi birçok protokol üyesi katıldı. Vali Toraman, burada yaptığı konuşmada, tarım ve hayvancılıkta sürdürülebilirlik vurgusu yaparak, “2026 yılına kadar 20 bin 802 dekar alanda mera ıslah çalışmalarını sürdüreceğiz” dedi.
Etkinlikte, yeni hasat döneminin bereketli geçmesi için dualar edildi. Protokol üyeleri, biçerdöverlerin direksiyonuna geçerek, Selvi köyü meralarında ekilen arpaların ilk hasadını gerçekleştirdi. Bu proje sayesinde elde edilen yüksek verim, hem yetkililerin hem de yerel çiftçilerin yüzünü güldürdü.