Bodrum Belediyesi, 7 Temmuz 2026 tarihinden itibaren kamu alanlarını işgal eden atıl eşyaların ve şahsi malzemelerin toplanacağını açıkladı. Bu karar, özellikle yaz sezonunda artan yoğunluğa karşı, kaldırımlarda, sokaklarda ve ortak kullanım alanlarında düzeni sağlamak amacıyla alındı.
Belediyeden yapılan açıklamada, vatandaşların ve işletmelerin kendilerine ait eşyaları belirtilen tarihe kadar kaldırmaları gerektiği vurgulandı. Aksi takdirde, bu malzemelerin ekipler tarafından toplanacağı belirtildi. Bodrum Belediyesi Zabıta Müdürlüğü ile İlçe Emniyet Müdürlüğü iş birliği içinde yürütülecek olan denetim ve düzenleme çalışmaları, yarımada genelinde gerçekleştirilecek.
“Kent düzeninin korunması ve ortak kullanım alanlarının daha güvenli, temiz ve düzenli hale getirilmesi” amacıyla hayata geçirilen bu uygulama, Bodrum'da yaşayanlar ve ziyaretçiler için önemli bir adım olarak değerlendiriliyor. Açıklamada, “Vatandaşlarımızın ve işletmelerimizin kendilerine ait eşyaları 07/07/2026 tarihine kadar kaldırmaları önemle rica olunur” ifadelerine yer verildi.
Bodrum’un yaz sezonundaki yoğunluğu göz önüne alındığında, kaldırımlarda ve sokaklarda biriken eşyaların yaya geçişini zorlaştırdığı ve kent estetiğini olumsuz etkilediği de hatırlatıldı. Belediye, bu tedbirle hem görsel açıdan daha güzel bir Bodrum oluşturmayı hem de güvenli bir geçiş sağlanmasını hedefliyor.