Bolu, yaz aylarının gelmesiyle birlikte orman yangınları açısından riskli bir dönemden geçiyor. Tarım ve Orman Bakanlığı'nın verilerine göre, ormanlarımızın büyük bölümünde insan kaynaklı yangınlar baş göstermekte. Bu nedenle, yerel yetkililer, Bolu'daki vatandaşları bu konuda ciddi bir şekilde uyarıyor.

Havaların ısınmasıyla piknikçilerin ve kampçıların ormanlık alanlardaki hareketliliği artarken, yetkililer, 'Ufacık bir hata koca bir ekosistemi yok edebilir' diyerek dikkat çekiyor. Orman Genel Müdürlüğü (OGM) uzmanları, orman yangınlarını önlemek için her türlü tedbirin alınması gerektiğini vurguluyor.

Tarım ve Orman Bakanlığı'nın açıkladığı ceza tablosu ise dikkat çekici. Ormanlık alanlarda bırakılan sönmemiş bir sigara izmaridinin 3 yıla kadar hapis cezası getirebileceği ifade ediliyor. Ayrıca, izinsiz ateş yakmak veya ateşi söndürmeden bölgeyi terk etmek de ciddi hukuki sonuçlar doğuruyor. Bu tür ihmaller sonucunda 1 yıldan 10 yıla kadar hapis cezası uygulanabiliyor.

Kasten orman yakanlar için ise durum çok daha ciddi. Terör örgütleri veya suç örgütleri tarafından çıkarılan yangınlar, müebbet hapis cezasıyla sonuçlanabilir. Bu nedenle, Bolu'da orman yangınlarının önlenmesi için hem havadan hem de karadan denetimler sıkılaştırıldı.

Bolu, Yedigöller ve Abant gibi doğal güzelliklere ev sahipliği yaparken, bu alanların korunması için tüm vatandaşların duyarlı olması gerekiyor. Yeşil Vatan'ı koruma bilinci, toplumun her kesimine yayılmalı.