Bursa'nın ulaşım haritası, dev bir yatırım ile yeniden şekilleniyor. 18,5 milyar TL değerindeki yeni otoyol projesi, Osmangazi, Mudanya ve Nilüfer ilçelerini kapsıyor. 34 kilometrelik çift yönlü, 4 şeritli bu otoyol, şehir içi ve şehirlerarası araç yükünü hafifletmeyi, trafiği ise 30 dakika kısaltmayı hedefliyor.

Karayolları Genel Müdürlüğü tarafından planlanan Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyolu Ovaakça-Konaklı Kesimi Otoyolu projesi için hazırlanan ÇED Raporu, Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı'na sunuldu. Projenin inceleme ve değerlendirme süreci resmen başladı. Kritik İDK toplantısının ise 17 Temmuz 2026 tarihinde yapılacağı bildirildi.

Bu dev yatırım, Bursa'nın ulaşım altyapısını güçlendirecek. Nilüfer, Osmangazi ve Mudanya ilçelerini kapsayan otoyol projesi için hazırlanan ÇED Raporu, bakanlığa sunulmuş durumda. Yaklaşık 18,5 milyar liralık yatırımın geleceği, 17 Temmuz'daki toplantıda şekillenecek.

Projenin detayları oldukça kapsamlı. 900 sayfayı aşan ÇED Raporu, güzergahın çevresel etkileri, kamulaştırma çalışmaları, viyadükler, köprüler gibi birçok başlığı içeriyor. Bursa'nın kuzeybatı ulaşım koridorunda önemli bir rahatlama sağlaması beklenen bu proje, özellikle ağır vasıta trafiğinin daha kontrollü yönetilmesine yardımcı olacak.