Bursa'nın tarihi çarşısında yer alan İç Fidan Han, Mahmutpaşa Külliyesi’ne katkı sağlamak amacıyla inşa edilmiştir. Ancak zamanla bakımsız kalan han, tarihi kimliğinden uzaklaşarak kötü bir duruma düşmüştür. Cemil Aydın, hanın durumu hakkında, "12 yıldır revizyon bekleyen bu hanın hem görünümü hem de esnafın yaşadığı mağduriyet kabul edilemez" diyerek durumun ciddiyetine dikkat çekti.
Aydın, 2014 yılında Osmangazi Belediye Başkanlığı tarafından yapılan açıklamalara da vurgu yaptı. Açıklamada, İç Fidan Han’ın arkeoparka dönüştürüleceği ve doğu cephesinden yeni bir kapı açılarak yaya aksına bağlanacağı belirtilmişti. Ancak, o tarihten bu yana projenin hayata geçirilmediğini ifade etti.
Cemil Aydın, belediyenin bu projeyi tamamlayacak mali ve teknik kapasiteye sahip olduğunu vurgulayarak, "Osmangazi Belediye Başkanlığı'nın bu çalışmayı başarıyla gerçekleştirebileceğine inanıyoruz. Harekete geçilmesi gerekiyor, çünkü Fidan Han’ın doğu tarafındaki görüntü tarihi dokuyla örtüşmüyor" dedi. Aydın’ın açıklamaları, BTSO seçimleri sürecinde gündeme gelen Fidan Han tartışmalarına yeni bir boyut kazandırmış oldu. Şimdi, yetkililerin bu tarihi yapının durumu ile ilgili adım atması bekleniyor.