Bursa Teknik Üniversitesi (BTÜ), sürdürülebilirlik alanındaki çalışmalarını güçlendirmek için yeni iş birliklerine imza atıyor. Ege Üniversitesi ve Manisa Celal Bayar Üniversitesi ile birlikte, "daha sürdürülebilir kampüsler" hedefi doğrultusunda bir iş birliği protokolü imzalandı.

Manisa Celal Bayar Üniversitesi'nin ev sahipliğinde yapılan imza töreninde; Bursa Teknik Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Naci Çağlar, Manisa Celal Bayar Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Rana Kibar ve Ege Üniversitesi Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Murat Boyacı, sürdürülebilirlik alanında önemli bir adım atarak protokole imza koydular. Bu iş birliği sayesinde, sürdürülebilirlik konusundaki bilgi paylaşımının artırılması ve ortak projelerin geliştirilmesi hedefleniyor.

Protokol, Birleşmiş Milletler Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları doğrultusunda ortak araştırmalar ve projelerin yürütülmesini öngörüyor. Su ve enerji verimliliği, atık yönetimi gibi birçok alanda ortak çalışmalar yapılacak. Üç üniversite, eğitim materyalleri ve farkındalık programları da paylaşarak, öğrencilerin sürdürülebilirlik konusundaki katılımlarını artırmayı planlıyor.

BTÜ Rektörü Prof. Dr. Naci Çağlar, sürdürülebilirliğin yükseköğretim kurumlarının önemli bir sorumluluğu olduğunu vurguladı. "Sürdürülebilirliği, eğitim ve araştırmanın ayrılmaz bir parçası olarak görüyoruz. Bu iş birliğinin, sürdürülebilirlik alanındaki kurumsal kapasitemizi güçlendireceğine inanıyorum" dedi.