Van’ın Edremit ilçesinde kuduz vakası nedeniyle alınan tedbirler, mahallelerde endişeye neden oldu. İlçe Hayvan Sağlık Zabıtası Komisyonu, tespit edilen kuduz nedeniyle karantina uygulamasına geçildiğini duyurdu.

Edremit Belediyesi, Yeni Camii Mahallesi’nde yaşanan bu durum sonrası vatandaşları bilgilendirmek üzere bir açıklama yaptı. Açıklamada, alınan önlemlere uyulmasının insan ve hayvan sağlığı için son derece önemli olduğu vurgulandı.

Karantina uygulaması kapsamında, Merkez Cami, Yeni Mahalle, Elmalık, Eminpaşa, Eski Cami, Süphan ve Şabaniye mahallelerinde hayvanların serbest dolaşımına kısıtlamalar getirildi. Kedi, köpek, sığır, koyun ve keçilerin kapalı alanlar dışında dolaşmalarına izin verilmeyecek.

Belediye, vatandaşların sahipli hayvanlarını kontrol altında tutmaları ve başıboş hayvanlarla temastan kaçınmaları gerektiğini hatırlattı. Şüpheli davranış sergileyen hayvanların hemen yetkililere bildirilmesi istenirken, ısırılma veya tırmalanma durumunda da en yakın sağlık kuruluşuna başvurulması gerektiği belirtildi.