Gelibolu Belediye Başkanı Dr. Ali Kamil Soyuak, ilçenin denizlerini koruma adına büyük bir çevre yatırımının başarıyla tamamlandığını duyurdu. Artık sahillerde bir gram bile atık su akmadığını vurgulayan Soyuak, Hamzakoy ve Feneraltı gibi plajlarda çocukların güvenle denize girebileceklerini ifade etti.

Çanakkale’nin tarihi ve turistik incisi Gelibolu’da, yıllardır süregelen altyapı sorunları nihayet çözüme kavuştu. Başkan Soyuak, "Daha Temiz ve Yaşanabilir Bir Gelibolu" hedefi doğrultusunda yürütülen çalışmaların sonucunu almaktan dolayı mutlu olduklarını belirtti. Yapılan yatırımlarla birlikte, Gelibolu sahillerine kanalizasyon atığı basılması dönemi kapandı.

Başkan Soyuak, göreve geldiklerinde karşılaştıkları altyapı sorunlarının şehre yakışmadığını dile getirerek, sistemin tamamen yenilendiğini açıkladı. "İki terfi merkezi ve bir deşarj alanı vardı. Mevcut sistem acilen modernize edilmeliydi. Artık denizimize atık akmıyor," dedi.

Yürütülen kazı çalışmaları sırasında yaşanan geçici rahatsızlıkların, Gelibolu’nun geleceği için önemli bir adım olduğunu vurgulayan Soyuak, "Konforumuz bozuldu ama sonuçta amacımıza ulaştık. Artık sahillerimizde güvenle denize girebiliriz," şeklinde konuştu.

Bu büyük çevre yatırımı, Gelibolu’nun turizm potansiyeline de katkıda bulunacak. Başkan Soyuak, "Bu mutluluk hepimizin. Hamzakoy ve diğer sahillerde çocuklarımız artık güvenle denize girebilir. Gelibolu, bu dakikadan itibaren geleceğini güvenle konuşabilir," dedi. Belediyenin ayrıca bozulan yolların yenilenmesi için de çalışmalara hız verdiği belirtildi.