İzmir'de İZBAN, pandemi döneminde kaldırılan butonlu kapı sistemini 1 Temmuz 2026 itibarıyla yeniden devreye alacağını duyurdu. Bu yeni uygulama ile hem enerji tasarrufu sağlanacak hem de vagon içindeki serinliğin korunması hedefleniyor.

İZBAN yetkililerinin açıklamalarına göre, trenler durduğunda kapılar artık otomatik olarak açılmayacak. Yolcular, kapı üzerindeki butonun yeşil ışık vermesini bekleyerek düğmeye basarak kapıları açabilecekler. Böylelikle, yalnızca ihtiyaç duyulan kapıların açılması sağlanacak.

Bu sistem değişikliği, yaz aylarında vagon içindeki serin havanın korunmasına ve enerji tüketiminin azaltılmasına yardımcı olacak. Mevcut sistemde, kullanılmayan kapıların açılması nedeniyle klima sistemlerinin daha fazla enerji harcadığı belirtiliyor. Avrupa'nın birçok raylı sisteminde kullanılan bu uygulama ile yolcu konforunun artırılması ve enerji tasarrufunun sağlanması amaçlanıyor.

Ayrıca, sistemin devreye girmesiyle birlikte yolcuları bilgilendiren anonslar da yapılacağı bildirildi. Ancak, bazı sosyal medya kullanıcıları, uygulamanın görme engelli ve tekerlekli sandalye kullanan yolcular açısından erişilebilirlikte zorluklar yaratabileceği konusunda endişelerini dile getirdi.