İzmir’de yaşayan 10 yaşındaki Merve Sena Sümer’in hayatı, bir antibiyotik iğnesi sonrası kabusa döndü. Öksürük şikayetiyle ailesi tarafından özel bir klinikte tedavi edilen Merve, uygulanan iğne sonrası alerjik reaksiyon geçirip yüzde 98 engelli kaldı. Şimdi, bu süreçte sorumluluğu olan doktor için 4 yıl hapis cezası talep ediliyor.
28 Ekim 2021’de yaşanan olayda, Merve’nin ailesi onu özel bir çocuk sağlığı kliniğine götürdü. Ancak iğne sonrası baygınlık geçiren Merve, kalbinin durması sonucu hastaneye kaldırıldı. Yaklaşık 69 gün yoğun bakımda kalan Merve, artık yatağa bağımlı yaşıyor. Aile, yaşanan bu trajedi sonrası doktor ve klinik sahibi hakkında suç duyurusunda bulundu.
İddianameye göre, doktor T.K.D., olayda herhangi bir kusurunun olmadığını savunsa da bilirkişi raporunda yapılan müdahalelerin yetersiz olduğu, hastanın gözlem altında tutulmadan bekleme salonuna gönderildiği belirtiliyor. Merve’nin durumu aile için bir felakete dönüşürken, anne Emel Sümer, “Ben adalet istiyorum. Evladımın sağlığının geri gelmesini istiyorum,” diyerek duygularını dile getirdi.
Aile avukatı Hasan Kurt ise, doktorun ailenin onayı olmadan müdahalede bulunduğunu ve iddianamenin eksik hazırlandığını belirterek, sürecin devam ettiğini açıkladı. Merve’nin yaşadığı bu ağır durum, sağlık sistemindeki eksiklikleri bir kez daha gözler önüne serdi.