İzmir'de Şehir Plancıları Odası, Büyükşehir Belediyesi ve ilçe belediyelerinin taşınmaz satışlarına karşı hukuki süreç başlattıklarını duyurdu. Oda, kamuya ait arazilerin satışını bir mülksüzleştirme projesi olarak değerlendiriyor.

Oda yönetimi, İzmir Büyükşehir Belediyesi ile ilçe belediyeleri tarafından son dönemde yapılan satışların, kamusal alanların tasfiyesine yol açtığını belirterek, bu duruma kesinlikle izin vermeyeceklerini vurguladı. Yapılan açıklamada, kamu kaynaklarının verimli kullanıldığı gerekçesiyle askıya çıkarılan imar planı değişikliklerinin, kamu hizmetlerinde kullanılmak üzere ayrılan alanların özel kullanımlara devredilmesine neden olduğu ifade edildi.

İzmir'deki kentsel dokunun korunması gerektiğini savunan plancılar, bu değişikliklerin kentsel gelişim projeleri değil, tam aksine toplumun ortak kullanımına tahsis edilen kamusal varlıkların, özel mülkiyete aktarılmasını amaçladığını belirtti. Oda, hukuki süreç başlatıldığını ve bu duruma karşı mücadele edeceklerini kamuoyuna duyurdu.

İzmir Büyükşehir Belediyesi ve ilçe belediyelerine seslenen plancılar, imar planı değişikliklerinden derhal vazgeçmelerini talep etti. Bu süreçte, kamu yararının zedelenmemesi adına gerekli tüm adımların atılacağı belirtildi.