Kadıköy Rıhtım’a yapılmak istenen cami ve yeraltı otoparkı projesinde yargı süreci tamamlanmadan inşaat çalışmaları gece yarısı başladı. İstanbul’un en değerli kıyı alanlarından biri olan Kadıköy Rıhtım, bu gece yapılan hazırlıklarla yeniden gündeme geldi.
Gece yarısı alana iş makineleri ve prefabrik yapılar getirildi. Kadıköy sakinleri, bu duruma büyük tepki gösterdi. Cumhuriyet’e konuşan bir vatandaş, “Rıhtımda 6-7 tane tarihi camii var, giden sayısı çok az. Daha o camiler dolmuyorken tek deprem toplanma alanımızın ranta kurban gitmesini izliyoruz” dedi. Diğer bir sakin de, “Buraya camii açılsın, bir süre diğer semtlerden gezmeye gelirler ama sonra tıpkı Çamlıca Camii gibi kimse uğramaz” diyerek durumu eleştirdi.
Kadıköy Rıhtımı’ndaki dolgu alanına yapılması planlanan dev cami ve yeraltı otoparkı projesi için ilk somut adımlar atılmış olsa da, proje hakkında açılan davalar henüz sonuçlanmamış durumda. Gece yarısı gerçekleştirilen bu hazırlıklar, kamuoyunda yeni bir tartışmanın başlamasına sebep oldu.
TMMOB Mimarlar Odası İstanbul Büyükkent Şubesi, projeyi yargıya taşımış ve kararın koruma ilkelerine aykırı olduğunu vurgulamıştı. Mimarlar, bölgedeki ibadet ihtiyacının mevcut camiler tarafından karşılandığını ifade ederek, yeni bir caminin gereksiz olduğunu savundu. Ayrıca, kapalı otopark ve yeni yapılaşmanın bölgedeki trafik yükünü artıracağına dikkat çekildi.
Uzmanlar, projenin yalnızca kıyı kullanımını değil, İstanbul’un tarihi siluetini de etkileyeceği konusunda uyarıda bulunuyor. Haydarpaşa Garı’nın yüksekliğini aşacağı belirtilen yapının, Kadıköy’ün kent hafızasında geri dönülmesi zor tahribatlar yaratacağı ifade ediliyor.