Kocaeli'de düzenlenen özel bir programda, eğitim, üretim ve istihdam süreçlerini bir araya getiren GEBKİM Modeli tanıtıldı. Bu yeni model, öğrencilerin mezun olmadan sektörle buluşmasını hedefliyor. Yetkililer, meslek liselerine yönelik olumsuz algının değişmesi gerektiğini vurguladı.
Tanıtım programı, Kocaeli Valiliği, İl Milli Eğitim Müdürlüğü, Dilovası Kaymakamlığı ve Gebze V (Kimya) İhtisas Organize Sanayi Bölgesi (GEBKİM) iş birliğiyle düzenlendi. GEBKİM Vakfı'nın katkılarıyla gerçekleştirilen etkinlik, OSB kampüsündeki bir otelin konferans salonunda yapıldı.
Programda, GEBKİM Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi'nin dönüşüm hikayesi ve istihdam odaklı uygulamaları ele alındı. Öğrencilerin mezun olmadan sektörle buluşmalarının getirdiği avantajlar anlatıldı. GEBKİM Yönetim Kurulu Başkanı İbrahim Aracı, devlet okulunu daha güzel bir hale getirdiklerini ve burada pilot üretim tesisi oluşturduklarını söyledi.
İl Milli Eğitim Müdürü Emrullah Aydın, sektörlerin ihtiyaçlarına uygun eğitim verilmesi için çalıştıklarını belirtti. Aydın, Türkiye'de meslek liselerine karşı oluşan olumsuz algının değiştirilmesi gerektiğini ifade etti. Dilovası Kaymakamı Metin Kubilay’ın da katıldığı programa, Kocaeli Vali Yardımcısı Ertuğ Şevket Aksoy ile diğer yetkililer de eşlik etti.