Kocaeli'nin gözde turizm merkezlerinden biri haline gelen Körfez Aqua Akvaryumu, açılış gününde 15 bin 150 ziyaretçiyi ağırladı. Kısa sürede 41 bin ziyaretçiye ulaşan akvaryumda, 41 bininci ziyaretçi olarak Emre Çelik, eşi ve küçük kızıyla birlikte geldi. Çelik ailesi, akvaryum girişinde Kocaeli Büyükşehir Belediyesi ekipleri tarafından coşkuyla karşılandı.

Aileye yapılan sürpriz, akvaryum ziyaretini daha da özel kıldı. Emre Çelik, yaşadığı mutluluğu ifade ederken, "Burada karşılanmak çok güzel bir duygu. Başkanımıza çok teşekkür ediyoruz. Dün de gelmiştik ama pazartesi günleri kapalı olduğunu unutmuşuz. Gerçekten akvaryumu görmek istiyorduk, bu yüzden bugün geldik" dedi.

Çelik, ailesiyle birlikte akvaryumu gezdikten sonra deneyimlerini paylaşarak, "İçerisi çok güzeldi, gerçekten bayıldık. Hem çocuklar hem de bizim için harika bir yer olmuş. Emeği geçen herkese teşekkür ederiz" ifadelerinde bulundu.

Kocaeli Büyükşehir Belediye Başkanı Tahir Büyükakın’ın talimatıyla açılışın ilk iki günü ücretsiz olan akvaryumun ziyaret süresi, vatandaşların yoğun talebi üzerine 28 Haziran Pazar akşamına kadar uzatıldı. Eğitici ve keyifli bir deneyim sunan akvaryum, özellikle çocuklu ailelerin gözdesi haline geldi.

Körfez Aqua Akvaryumu, Güney Amerika, Asya, Afrika, Avustralya ve Avrupa kıtalarına özgü su altı yaşam alanlarını özel temalarla sunuyor. Ayrıca, İzmit Körfezi’ne ayrılan özel bir bölüm de bulunuyor. Toplamda 40 akvaryum ve 1 milyon 300 bin litreden fazla su kapasitesine sahip olan akvaryumda; köpek balığı, vatoz, müren, aslan balığı ve mersin balığı gibi 60’tan fazla türde binlerce deniz canlısı sergileniyor. Türkiye’nin ilk ve tek zeminden başlayan tatlı su tüneli olma özelliğiyle dikkat çekiyor.