Manisa, enerji altyapısında büyük bir dönüşüm için hazırlıklara başladı. GDZ Elektrik, 2026-2030 döneminde toplamda 19 milyar liralık dev bir yatırım gerçekleştirecek. Bu bütçe, önceki döneme göre iki kat daha fazla olacak ve Manisa'nın büyüyen sanayi ve tarım sektörlerinin artan enerji ihtiyacını karşılamak amacıyla kullanılacak.

GDZ Elektrik Genel Müdürü Ahmet Bayramoğlu, Manisa'nın Türkiye ekonomisindeki stratejik önemine vurgu yaparak, "Manisa'nın enerji altyapısını geleceğin ihtiyaçlarını göz önünde bulundurarak güçlendirmeye kararlıyız. Yeni dönemde iki katına çıkardığımız bütçemizle, yatırımlarımızı şehrimizin büyüme potansiyeline uygun bir şekilde gerçekleştireceğiz" dedi.

Şehir ve ilçe merkezlerinde yapılacak altyapı güçlendirme çalışmalarıyla birlikte yeni trafo merkezleri kurulacak, mevcut enerji hatlarında kapasite artırımları gerçekleştirilecek. Bu yatırımlarla birlikte, hem sanayinin hem de tarımsal üretimin enerji ihtiyacı daha güvenilir bir şekilde karşılanacak.

Ayrıca, kırsal alanlarda da yaklaşık 8 milyar TL'lik bir yatırım planlanıyor. Bayramoğlu, "Manisa, Türkiye'nin önemli tarım ve hayvancılık merkezlerinden biri. Kırsal bölgelerdeki enerji altyapısını güçlendirmek, bölgenin gelecekteki ihtiyaçlarına yanıt vermek için kritik öneme sahip" ifadelerini kullandı.

Dijital dönüşüm çalışmalarına da hız verileceğini belirten Bayramoğlu, Manisa'da yer alan trafo merkezlerinin izlenmesi için geliştirdikleri akıllı sistemler sayesinde, enerji altyapısının daha etkin yönetileceğini aktardı. Ayrıca, enerji sektörünün geleceği için genç yeteneklere yönelik eğitim programları ve staj imkanları sunulacak. Bu sayede, Manisa'nın gelecekteki enerji profesyonelleri yetiştirilecek.