Manisa’nın güzel ilçesi Salihli'de zeytin üreticileri için önemli bir uyarı yapıldı. Tarım ve Orman Müdürlüğü, zeytin güvesine karşı mücadele edilmesi gerektiğini belirtti. Özellikle Gökeyüp, Poyraz, Kemer, Kurttutan, Hacıhıdır, Bozdağ gibi yüksek kesimlerdeki zeytinliklerde ilaçlama zamanının geldiği vurgulandı.

Müdürlükten yapılan açıklamada, bu bölgelerde zeytin güvesinin meyve nesline karşı etkili bir mücadele yapılmasının önemine dikkat çekildi. Ayrıca, Salihli'nin ova ve kırtaban bölgelerinde de zeytin güvesinin yoğunluğunun devam ettiği hatırlatılarak, bu alanlarda zeytin üretimi yapan çiftçilere ikinci bir ilaçlama yapmaları tavsiye edildi.

Yetkililer, zamanında yapılacak mücadelenin, zeytin ürün kayıplarını önlemek ve verimi korumak açısından çok önemli olduğunu belirtti. Üreticilerin belirtilen tarihlere uyması büyük bir önem taşıyor.