Şanlıurfa'nın doğası için büyük bir adım atılıyor. Tarım ve Orman Bakanı İbrahim Yumaklı, bu yıl 39 bin 250 keklik ve 11 bin 750 sülün olmak üzere toplam 51 bin kanatlıyı doğaya kazandıracaklarını açıkladı. Bu salım, yaban hayatı için umut verici bir gelişme.

Bakan Yumaklı'nın açıklamalarına göre, her yıl binlerce keklik ve sülün, üretim merkezlerinde yetiştirilip uygun alanlarda doğaya salınıyor. Bu yıl da Doğa Koruma ve Milli Parklar (DKMP) Genel Müdürlüğü, kene ve kahverengi kokarca ile mücadele amacıyla bu çalışmaları hızlandırdı.

Keklik ve sülünlerin doğaya salınması, yaban hayvanlarını desteklemenin yanı sıra bozulan ekolojik dengenin yeniden sağlanmasına da katkı sunuyor. Yaban hayvanlarının doğal avlanma içgüdüleri sayesinde, bu türler zararlılarla biyolojik mücadelede önemli bir rol oynuyor.

Bakan Yumaklı, son 10 yılda yaklaşık 1 milyon kanatlı hayvanın doğayla buluşturulduğunu ve bu yıl 62 ilde 156 farklı alanda keklik ve sülün salımlarının gerçekleştirileceğini belirtti. Ayrıca, salım yapılan alanların 3 yıl süreyle ava kapatılacağını da sözlerine ekledi.