Tekirdağ Büyükşehir Belediyesi, iklim değişikliğiyle mücadele ve yeşil alanları artırmak amacıyla büyük bir çevre projesine imza atıyor. Başkan Dr. Candan Yüceer, 17 Haziran Dünya Çölleşme ve Kuraklıkla Mücadele Günü etkinliğinde "Yeşil Tekirdağ 2036 Vizyonu"nu açıkladı. Proje, 2036 yılına kadar 10 milyon fidanı toprakla buluşturmayı hedefliyor. "Daha yeşil, daha güzel ve daha yaşanabilir bir Tekirdağ" için hazırlanan bu projeyle, vatandaşların doğaya olan bağlılığı pekiştirilecek.
Projenin sadece ağaç dikiminden ibaret olmadığını vurgulayan Başkan Yüceer, yeşil alanların artırılmasının iklim değişikliğiyle mücadelede hayati bir rol oynadığını ifade etti. "Ağaç yaşamdır, oksijendir, berekettir ve gelecektir" diyen Yüceer, bu projeyle daha yeşil bir Tekirdağ ve iklim krizine karşı dirençli bir kent oluşturmayı amaçladıklarını kaydetti.
Proje kapsamında, parklar, bahçeler, hastaneler ve diğer uygun alanlarda fidan dikimleri gerçekleştirilecek. İlçelerde yeni kent ormanları oluşturulacak ve yeşil alan miktarı artırılacak. Ayrıca, Tekirdağ'da doğan her çocuk, evlenen her çift ve hayatını kaybedenler adına fidan dikilecek. Böylece yaşamın önemli anları doğayla buluşturularak gelecek nesillere kalıcı bir yeşil miras bırakılacak.
OSB Arboretum Projesi, Çerkezköy - Çorlu Yeşil Koridoru gibi çevre dostu projeler de hayata geçirilecek. Hava kalitesinin yükseltilmesi ve daha sağlıklı bir çevre sağlanması hedefleniyor. Başkan Yüceer, "Tekirdağ'ın geleceğine yatırım yapmaya devam edeceğiz" diyerek yeşil dönüşüm çalışmalarının kararlılıkla sürdürüleceğini söyledi.