Tekirdağ Tarım ve Orman Müdürlüğü, yaz aylarının gelmesiyle birlikte orman yangınları konusunda vatandaşları uyardı. Artan sıcaklıkların orman yangını riskini artırdığına dikkat çeken müdürlük, küçük ihmallerin büyük felaketlere yol açabileceğini vurguladı.
Açıklamada, çoğu yangının insan kaynaklı hatalardan meydana geldiği belirtilerek, küçük bir kıvılcımın bile geniş alanlarda yangınlara neden olabileceği ifade edildi. Doğaya bırakılan cam kırıkları, tamamen söndürülmeyen ateşler ve gelişigüzel atılan sigara izmaritleri gibi davranışların tehlikelerine dikkat çekildi.
Vatandaşlardan, ormanlık alanlar ve çevresinde ateş yakmamaları, cam ve yanıcı atık bırakmamaları istendi. Yeşil alanların korunmasının ortak sorumluluk olduğunun altı çizilirken, "Bir şey olmaz" düşüncesiyle yapılan küçük ihmallerin doğaya büyük zarar verebileceği ifade edildi. "Yeşil Vatan'ımızı korumak için herkesin gerekli hassasiyeti göstermesi büyük önem taşıyor," denildi.