Kocaeli'nin Gebze ilçesinde 2021 yılında kapılarını açan TÜBİTAK Fen Lisesi, ilk mezunlarını vermenin gururunu yaşıyor. Mezuniyet Programı, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mehmet Fatih Kacır ile Kocaeli Valisi İlhami Aktaş’ın katılımıyla büyük bir coşkuyla gerçekleştirildi.
Tören, mezun olan öğrencilerin gerçekleştirdiği Mezuniyet Yürüyüşü ile başladı. Mezuniyet Korosu'nun seslendirdiği şarkılar, katılımcılara duygu dolu anlar yaşattı. Okulun kurucularından biri olan Bakan Kacır, okula verdiği desteklerden dolayı teşekkürlerini sunarak, özel bir video gösterimi ile onurlandırıldı.
Okul birincisi Elif Berra Demir, mezun kütüğüne ismini yazarak diplomasını Bakan Kacır'ın elinden almanın mutluluğunu yaşadı. Konuşmalarında, Milli Teknoloji Hamlesi ve Türkiye Yüzyılı hedeflerine katkı sunacak gençlerin başarılarını kutlayan Bakan, geleceğe dair umut dolu mesajlar verdi.
Diploma töreninin ardından bayrak ve flama devir teslimi yapıldı. Tüm mezunlar, keplerini havaya fırlatarak bu özel anı ölümsüzleştirdi. Program, toplu hatıra fotoğrafı çekimleri ve hediye takdimleri ile sona erdi. Mezuniyet törenine katılanlar arasında Gebze Kaymakamı Mehmet Ali Özyiğit, Kocaeli Büyükşehir Belediyesi Başkan Vekili Hasan Soba, TÜBİTAK Başkanı Prof. Dr. Orhan Aydın gibi önemli isimler de bulunuyordu.