Yunusemre Belediye Başkan Yardımcısı Emine Özge Arslan, kırsal mahalle statüsüne ilişkin önemli açıklamalarda bulundu. Arslan, kamuoyunu yanıltıcı söylemlere tepki göstererek, bu sürecin Belediye Meclisi tarafından kararlaştırıldığını vurguladı. "Halkımızın ortak kazanımlarını bireysel hedeflere mal etme çabası, gerçeği yansıtmıyor" dedi.

Yunusemre Belediyesi’nin Büyükşehir Yasası sonrası köy tüzel kişiliğini kaybeden mahalleleri kırsal mahalle statüsüne kavuşturan ilk belediye olduğunu hatırlatan Arslan, bu kararın CHP’nin belediyecilik anlayışının bir yansıması olduğunu belirtti. Göreve geldiklerinden bu yana 55 mahallenin kırsal mahalle statüsüne geçtiğini ifade eden Arslan, bu süreçte kamuoyunda süreci sahiplenmek isteyen söylemlere de yanıt verdi.

Arslan, "2014 yılından bu yana AK Parti yönetimindeki Yunusemre Belediyesi, kırsal mahalle taleplerini karşılıksız bırakmıştı. Ancak bizim dönemimizde 2024 yılı Aralık ayında 31, 2025 yılında 7 ve 2026 yılında 17 mahallemiz kırsal mahalle statüsüne kavuştu. Bugün itibarıyla Yuntdağı bölgesinde kırsal mahalle statüsüne geçmeyen mahallemiz kalmamıştır" dedi.

Ayrıca, yürütülen hukuki süreç hakkında da bilgi veren Arslan, "Bu kararların oluşumunda herhangi bir derneğin ya da mahkeme kararının etkisi yoktur. Açılan davalarda mahkeme, başvuruların Yunusemre Belediye Meclisi tarafından değerlendirilmesi gerektiğine karar vermiştir. Dolayısıyla, açılan davalar konusuz kalmıştır. Yunusemre Belediyesi olarak, halkımızın yararına olan her adımı kararlılıkla atmaya devam edeceğiz" şeklinde konuştu.