İzmir'de toplu taşıma sistemlerinde köklü bir değişim yaşanıyor. 1 Temmuz 2026 tarihinden itibaren İZBAN'da, otomatik kapı sistemi sona eriyor. Yolcular, inip binecekleri kapıları artık butona basarak açacak. Bu yeni uygulama ile enerji tasarrufu sağlanacak ve vagonlardaki serin hava korunacak.
Yaz aylarının kavurucu sıcaklarında konforu artırmak ve enerji israfını önlemek amacıyla İZBAN, pandemi döneminde devreye alınan otomatik kapı sistemine veda ediyor. Korona virüs pandemisi nedeniyle uygulanan otomatik kapı açma sistemi, yeniden butonlu sisteme dönüş yapacak. 1 Temmuz 2026'dan itibaren İZBAN trenlerinde kapılar otomatik olarak açılmayacak; yolcular inip binecekleri kapıları kendileri açacak.
Mevcut sistemde, duraklarda kimsenin inip binmediği kapıların da otomatik olarak açılması, içerideki serin havanın hızla dışarı çıkmasına sebep oluyordu. Yeni butonlu sistemle sadece kullanılan kapılar açılacak ve bu sayede vagonların içindeki serin hava korunacak. Böylece yolculuk konforu artarken, gereksiz klima eforunun da önüne geçilmiş olacak.
İzmirli vatandaşların pandemi öncesinden aşina olduğu butonlu sistemin kullanımı oldukça basit. Tren durağa yaklaşırken kapı butonlarındaki kırmızı ışık, kapının açılmasının uygun olmadığını gösterirken, güvenli biniş ve iniş sağlandığında yanacak olan yeşil ışık, yolculara kapıyı açma izni verecek. 1 Temmuz 2026 itibarıyla başlayacak bu çevreci ve tasarruf odaklı uygulama için istasyonlarda ve tren içlerinde bilgilendirme anonsları yapılacak.