Bursa'nın tarihi ve turistik simgelerinden biri olan Kozahan, avlu kullanımında yeni bir döneme giriyor. Bugün itibarıyla, han avlusundaki işletmelere ait masa ve sandalyelerin, avlu yasağı kapsamında yeniden toplanmaya başlandığı gözlemlendi. 2025 yılında Vakıflar Bölge Müdürlüğü tarafından gündeme getirilen avlu kullanımına dair düzenleme, kamuoyunda çeşitli tartışmalara yol açmıştı.
Özellikle tarihî hanın avlusunda bulunan masa ve sandalyelerin azaltılması veya tamamen kaldırılması yönündeki karar, hem esnaf hem de vatandaşlar arasında ciddi bir tartışma konusu olmuştu. Mahkeme sürecinin ardından Kozahan avlusunda bir düzenleme yapılmıştı; ancak tarihi yapının sosyal kullanımıyla ilgili tartışmalar hala devam ediyordu.
Bugün itibarıyla, yasağın yeniden uygulanmasıyla birlikte avludaki masa ve sandalyelerin emniyet güçleri eşliğinde tekrar toplandığı dikkat çekti. Bursa Tarihi Hanlar ve Çarşılar Birliği Başkanı İsa Altıkardeş, konuyla ilgili yaptığı açıklamada, “Pazartesi günü resmi bir basın açıklaması yapacağız. Bugün itibarıyla mahkeme kararıyla Kozahan’ın avlusundaki masa ve sandalyeler toplatıldı. Burası şu anda bir şantiye alanı gibi düşünülmemeli; geniş çaplı bir restorasyon çalışması yapılacak. Tadilat çalışmaları bittikten sonra belirlenen bölgelere masa ve sandalyeler tekrar konulacak. Ancak tadilat tamamlanana kadar hiçbir masa ve sandalye yerleştirilmeyecek” dedi.