Yükseköğretim Kurumları Sınavı'nın (YKS) ilk oturumu, Temel Yeterlilik Testi (TYT) sona erdi. İstanbul'un kalabalık sınav merkezlerinde, aileler uzun saatler çocuklarını bekledikten sonra onları büyük bir coşkuyla karşıladı. Öğrenciler, sınav stresini geride bırakarak aileleriyle buluşmanın mutluluğunu yaşadı.

Sınav, İstanbul Üniversitesi Beyazıt Kampüsü'nde de gerçekleştirildi ve yaklaşık 340 bin 321 kişi görev aldı. Sınavın bitiminde, ailelerin çocuklarına sarılması ve alkışlarla karşılaması, o anın duygusunu daha da pekiştirdi. Adaylar, sınav sonrası arkadaşlarıyla bir araya gelerek soruları değerlendirdi.

Öğrencilerden Sanberk Raim, sınavın sorularının genel olarak önceki yıllara göre daha kolay olduğunu belirtti. Hedefinin fizik okumak olduğunu söyleyen Raim, "Artık yarın AYT'ye odaklanacağım," dedi. Yiğit Teke de sınavın güzel geçtiğini ve hedefinin polislik olduğunu ifade etti. Efe Kavlu ise hazırlık sürecinin psikolojik olarak zor olduğunu, ama sınavın kendisi için kolay geçtiğini vurguladı.

YKS'nin bu ilk oturumu, İstanbul'daki öğrenciler için yeni bir başlangıç olma özelliği taşırken, yarın yapılacak Alan Yeterlilik Testleri (AYT) için heyecan dorukta. Aileler, çocuklarının geleceği için dualar ediyor ve onlara moral vermeye devam ediyor.