Muğla, uluslararası alandaki temsiliyetini güçlendiren önemli bir başarıya imza attı. Büyükşehir Belediyesi, 2026-2029 dönemi Dünya Konseyi üyeliğine seçildi. Bu sayede Muğla, Madrid, Roma ve Vancouver gibi önde gelen kentlerin yanında yer alacak.

Fas’ın Tanca kentinde düzenlenen UCLG Dünya Kongresi’nde kesinleşen bu üyelik, Muğla’nın uluslararası yerel yönetim ağlarındaki görünürlüğünü artıracak. Muğla Büyükşehir Belediye Başkanı Ahmet Aras, kongre kapsamında önemli bir oturumda konuşarak, iklim değişikliği ile mücadelenin önemine değindi. Başkan Aras, Muğla’nın zengin biyoçeşitliliği ve kıyı şeridi ile iklim krizinin etkilerini doğrudan yaşadığını vurguladı.

“Dünya Kenti Muğla” hedefi doğrultusunda uluslararası iş birliklerini güçlendirmek için çalışmalara devam edeceklerini belirten Başkan Aras, bu sürecin hem Muğla hem de dünya için önemli fırsatlar sunduğunu ifade etti. Muğla, bu yeni üyelikle birlikte küresel ölçekte yerel yönetim politikalarının şekillendirilmesine de katkı sunacak.