Sakarya'da büyük bir değişim başlıyor! Mithatpaşa ile Gar arasındaki tren raylarının yer altına alınması için ilk adım atıldı. Şehrin merkezini ikiye bölen hemzemin geçitlerin kaldırılması amacıyla gerçekleştirilen çalışmalar, Aziz Duran Parkı'ndaki 3'üncü Geçit bölgesinde vinçlerin indirilmesiyle start aldı.

Sakarya Büyükşehir Belediye Başkanı Yusuf Alemdar, projenin fiilen başladığını duyurdu. Bu çalışmalar, hem şehir ulaşımına hem de sosyal hayata önemli katkılar sağlayacak. İlk etapta geçit bölgelerinde başlayacak olan bu projede, trenlerin geçeceği tünelin yan duvarları inşa edilecek ve zemin çalışmaları tamamlanacak.

Alemdar, "Şehrimizin gündemini uzun süredir meşgul eden önemli bir projeyi hayata geçirmenin gururunu yaşıyoruz. Bu proje ile Mithatpaşa ve Gar Meydanı arasındaki 2 kilometrelik alanda bulunan 4 hemzemin geçidi kaldıracağız. Demiryolu hattının üzerini yeşil koridora dönüştürerek şehrimize yeni bir yaşam ve buluşma alanı kazandıracağız" dedi.

Belediyeden yapılan açıklamada, proje kapsamında Mithatpaşa ile Gar Meydanı arasındaki yaklaşık 2 kilometrelik demiryolu hattında bulunan 4 hemzemin geçidin kaldırılacağı ve bölgenin peyzaj düzenlemeleriyle yeşil koridor ve sosyal yaşam alanına dönüştürüleceği belirtildi. Çalışmalar süresince vatandaşların ulaşımda mağduriyet yaşamaması için gerekli tedbirlerin alınacağı da vurgulandı.